Thursday, January 28, 2010

New York, New York



And so we finally decided, my sister and I. On the dates we're going to New York, that is. Departure from Norway April 14th and returning April 19th. The booking with SAS is already made. American cousins, here we come!

It's been a long time since my sister and I went to New York together. The last time was in 1994 - 16 years ago! I remember when we went through immigration, the officer asked my sis about the purpose of her trip: "Business or pleasure, miss?" "Shopping, sir!" the one with the black belt in shopping beamed. The officer cracked up laughing, stamped our passports and wished us a pleasant stay.

I have a lot on the agenda already. One day we'll be going to the Woodbury Common Premium Outlets to look for greatly reduced designer items. With over 200 fashion shops to choose from, I'm certain we won't be leaving the place empty handed. Also, a must for me is a visit to the Metropolitan Museum of Art. Otherwise, I guess we'll just be roaming around the city trying to take in as much as possible in the few days we have. Oh....looking so much forward to this - can't wait! (Photo by Albatros Travel).

2 comments:

  1. Hello, dear cousin. Eller skal vi bare ta det på norsk.
    Super ide, men 2010 er året hvor jeg skal ha styr på økonomien, så må nok dessverre takke nei til invitasjonen. Høres deilig ut og jeg er fristet, men vi skal altså ha gjenopprettet cash-flowen. Planlegger lang tur til India og Thailand med ungan. Elles lekker side du har. Og jeg elsker også Choos-sko. Per har bursdag 16.april og jeg vet ikke om han synes det er så fett å tilbringe dagen i et designers outlet.. Klem Randi. Forøvrig har jeg ny mail:
    frustokholm@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Hei der Fru Stokholm!

    Koselig å høre fra deg. Per er sikkert glad til for å slippe de fleste menns versjon av "hell", men det var jo leit at ikke dere også kunne ha hevet dere med - selv om jeg har full forståelse for at sparingen må gå til familieturen. India og Thailand høres jo rimelig fristende ut, det også!

    Sender deg en mail siden, jeg skal på lynvisitt til Køben i mars (kun 7 timer), og da trenger jeg tips til hvor jeg kan få brukt minst mulig penger på flest antall sko på kortest mulig tid. :)

    ReplyDelete